Blue River

Cum funcționează subvențiile pentru transportul de marfă nepoluant?

Transportul rutier de marfă, responsabil pentru peste 25% dintre emisiile de carbon globale, se află într-o intersecție importantă pentru alegerea viitorului. Fără schimbarea direcției de mers spre reducerea emisiilor de carbon, taxele vor deveni împovărătoare în următorul deceniu. Pe de altă parte, tranzitul către vehiculele cu combustibil ecologic necesită investiții financiare uriașe la început, dar care vor aduce, pe termen lung, o creștere economică semnificativă și un aer mai puțin poluat. Creșterile exponențiale la prețul combustibililor și noile reglementari de mediu sunt factori importanți care înclină balanța spre un viitor verde. 

Ținta pentru 2030, reducerea emisiilor de carbon cu 30%

Comisia Europeană estimează că emisiile de carbon vor crește cu 14% până în 2040, față de 2015, în lipsa unor schimbări majore în toată industria. Acesta este și motivul pentru care ținta pentru reducerea emisiilor de carbon a fost impusă la 15% până în 2025 și cu 30% până în 2030. Targetul pune presiune pe producători, care trebuie să investească într-un timp relativ scurt în cercetare, dezvoltare și producție a unor tehnologii care să funcționeze eficient fără combustibili fosili. De asemenea, firmele de transport sunt nevoite să înlocuiască flotele cu care îți desfășoară activitatea zilnică. Schimbarea majoră trebuie să fie înlocuirea carburantului poluant. Majoritatea statisticilor de reducere a emisiilor de carbon se bazează pe introducerea vehiculelor electrice pentru atingerea targetului de reducere a emisiilor de carbon până în 2025, dar nu se poate spune că acestea reprezintă cea mai bună alternativă.

Cât de poluat este aerul din cauza arderii combustibililor fosili?

În ciuda demersurilor de reducere a poluării, întreaga omenire încă respiră aer toxic. 99% dintre oameni inhalează în fiecare secundă noxe care depășesc standardele Organizației Mondiale a Sănătății și afectează calitatea vieții. În ultimul deceniu, au fost instalate stații de monitorizare a calității aerului în peste 6000 de orașe care arată că este încărcat, peste normele admise cu particule fine si dioxid de nitrogen.

Care sunt combustibilii alternativi?

Zeci de alternative ecologice la combustibili tradiționali au fost deja introduse pe piață, iar altele se află încă în faze de cercetare și testare. 

Cei mai eficienți de până acum sunt:

Biodiesel

Poate fi produs din uleiuri vegetale si grăsimi animale.

Hidrogen

Reprezentanții Volvo sunt de părere că cel mai eficient camion al viitorului va fi cel care folosește puterea hidrogenului. Avantajul este că poate fi condus pe distanțe lungi, cu încărcătură grea, fără să depindă de alimentarea externă, deoarece combustibilul este produs la bord.

Încărcarea electrică

Acest mod de alimentare a vehiculelor a crescut rapid în ultimii ani, dar încă nu reușește să fie adoptat rapid la o scară mai largă din cauza opțiunilor reduse a punctelor de alimentare și nu oferă o autonomie similară cu cea a combustibililor convenționali.

CNG

Gazul natural comprimat este o resursă abundentă, cu indice redus de poluare și cu numeroase beneficii economice.

Etanol

Foarte puțin folosit, este produs prin fermentarea plantelor, în special a porumbului. Principalul dezavantaj este că nu se poate folosi fără a fi amestecat cu benzină.

Propan

Cunoscut ca gaz petrolier lichefiat, propanul este utilizat la scară largă în întreaga lume de mulți ani. Are o amprentă de carbon mai mică decât benzina și motorina.

Care sunt principalii producători de vehicule electrice?

Potrivit unui studiu Forbes, costul fabricării unui vehicul electric este, în prezent, mai mare decât al unuia cu benzină sau motorină, dar va deveni cu 50% mai ieftin decât al variantelor cu combustibil tradițional până în 2030. Cele mai importante companii care investesc în dezvoltarea tehnologiilor necesare fiabilității camioanelor electrice sunt:

BYD în China
Daimler în Germania
Volvo, Volta Trucks și Scania în Suedia
PACCAR în U.S.A
E-Trucks Europe în Olanda

Principalii producători de baterii electrice sunt Samsung SDI, Panasonic, LG Chem, SK Innovative și CATL. 

Cum reducem emisiile de carbon?

Companiile de transport au responsabilitate tot mai mare în procesul de reducere a emisiilor de carbon. Pentru a consuma mai puțin combustibil și a reduce poluarea, acestea își eficientizează rutele și programul, însă strategia nu este sustenabilă pe termen lung. Foarte curând, transportatorii de marfă vor fi nevoiți să înlocuiască toate vehiculele cu combustibil poluant, ceea ce ar dura aproximativ 10 ani. La Blue River implementăm deja strategii sustenabile. Avem o flotă de camioane care funcționează cu CNG, iar investițiile în vehicule nepoluante vor continua.

Subvenții pentru cumpărarea de camioane cu combustibil nepoluant

Companiile producătoare de camioane care folosesc combustibil nepoluat și firmele de transport sunt încurajate și ajutate să investească în tehnologii nepoluante, reprezentând vehicule electrice și stații de încărcare. Pentru a face posibilă schimbarea radicală într-un timp atât de scurt, firmele de transport au nevoie de sprijin guvernamental.

  • Germania finanțează 80% din diferența de preț între un camion electric și unul diesel, atât pentru cumpărare, cât și pentru achiziționarea în leasing. De asemenea, asigură 80% din costul realizării stațiilor de încărcare și 50% din cel al studiilor de fezabilitate.
  • Guvernul spaniol oferă până la 160.000 de euro pentru achiziționarea unui camion electric și până la 70.000 de euro pentru construcția stațiilor de încărcare.
  • Olanda a început să acorde, de la 1 iunie 2002, un stimulent financiar de 60% din prețul camioanelor cu energie regenerabilă. Până la finalul anului 2022, investiția va ajunge la 13.5 milioane de euro.
  • Franța oferă 150.000 de euro companiilor de transport, pentru achiziționarea fiecărui camion electric și subvenționează 60% din costul instalației de încărcare.

Transportatorii din România au, de asemenea, nevoie de sprijin guvernamental, reprezentând scheme de finanțare pentru a se alinia la nivelul statelor europene. Compensația trebuie să scadă costurile de întreținere și pune în funcțiune a camioanelor sub prețul celor care folosesc combustibili tradiționali.

Beneficiile camioanelor nepoluante

Pe lângă eficiența energetică și reducerea poluării, adaptarea industriei la combustibilii regenerabili are multe alte avantaje:

  • Economia U.E va crește
  • Mai multe locuri de muncă vor fi create

Peste  120.000 de noi locuri de muncă vor fi create în industrie, ceea ce va depăși numărul celor care vor fi nevoiți să se reorienteze profesional. Va fi nevoie de forță de muncă în dezvoltarea echipamentelor electrice, construcție a infrastructurii și servicii.

  • Costul transportului de marfă se va reduce în 5 ani

Înlocuirea treptată a motoarelor poluante se va reflecta într-un transport de marfă mai ieftin, datorită scăderii costurilor combustibilelor și a mentenanței. 

Scopul pentru care Blue River alege să investească în camioane nepoluante este eficiența și înțelegerea timpurie că viitorul  se va dezvolta într-o direcție ecologică, economică și sustenabilă.

0 Comments

English